Saturday, February 7, 2009

Mej: Analisis politik


Mej: Analisis politik

Aku mmg minat menganilisis politik. kritikan perlu supya kita dapat menjaga agama,bangsa dan negara. yang penting melihat negara kita aman sejahtera dan makmur insyallahh. AKU MENILAI POLITIK BUKAN DARI 1 SUDUT aku melihat dari pelbagai sudut. AGAMA, BANGSA, SOSIAL dan etc.

Bagi aku dalam politik kita perlu tahu bagaimana utk berhikmah kerana kita perlu mengambil iktibar dari zaman nabi muhammad di mana perjanjian yg memang mengsensarakan umat islam pada awalnya, tetapi menguntung dalam jangka masa yg panjang. KITA PERLU AMBIL NYA.

Aku menilai dengan menjadi org tengah, tidak sebelah mana2 pihak. mungkin sesetengah tulisan aku nnt kamu akan nampak berat sebelah, itu adalah pendapat aku yg sebenar2nya yang menilai melalui sejarah dan ramalan. KITA LUPA SEJARAH, sbb itu kita perlu igt sejarah agar tidak berulang peristiwa yang tidak diingini.

sekian,

zYs

1 comment:

  1. aku sedih wei..patutnya kita sibuk sekarang dengan masalah saudara kita di Palestin tapi kita boleh bergaduh2 plak pasal ketidak puasan hati.."YA ALLAH,bantulah kami.."

    ReplyDelete

Sekitar majlis akad nikah dan kenduri kahwin

Alhamdullilah dengan sekali nafas aku telah selamat di ijabkabulkan dengan Isteriku Husna Bt Lutfi pukul 11 pagi pada 11 ogos...