Monday, July 6, 2009

clinical refleks semasa praktikal april, may and june( hospital)

hm..
slm~

skrg waktu aku tls nota ni pkl 1am 4th july 2009. sbb bosan sgt tu yg aku tls gak ni.. bosan2 baik aku cite psl praktkl yg aku baru je hbs utk thn 2 nye. selama hmpr 3 bln la termasuk sebelum xzm final nye posting.. hbs cuti aku..hehe.. xpe2, pratkl nye psl..selama aku praktikal di wad dan juga d klinik, byk bende yg aku dapati berlwanan ngn pe yg aku blaja teori..n ape yg lectrr ajar, maklum la, ramai lecrr, so byk la mazhab die.. so mase prktkl aku xtau nk ikut mazhab mane, aku ikut mazhab ni,kang marah pulak lecctrr yg lain. so senang cite, aku baca buku, ikut ape princip yg btl, aku follow... mazhab ni muncul sbb cara pembelajaran yg berbeza.. kalu tgk balik, princip die same je.. contoh kekal kn sterile, buat la mcm mane pun, s long s strerile tu ade, u can do it!!

CERITA PRKTKL DI WAD
bila d wad(prktkl) aku lebih suka @ cenderung blaja dgn staff yg berpengalaman.. ato lame bekerja. bila aku tye mmg la diorg jwb berdasarkn pglmn, but s student aku pk dari segi rasional dan pe yg aku blaja.. so if 2 idea ni clash, aku akan cenderung amik rasional dan critikal thinking. criitikal thinking? pe tu? bagi aku bende ni berbeza setiap kepala otak org.. takde sape yg btl ato slh bile smpi bende ni, jus rasional yg memisahkn nya.. so, cikgu2 xleh nk slh kn ank murid nya if berbeza pandapat dlm meluahkn rasional nya.. sbb otak kita berbeza n juga pengalamn pun berbeza..

PENTING BLAJA BENDA BARU MASA PRAKTIKAL..
baru ni aku kene marah sbb blaja benda baru yg kitorg lum blaja ag... ade ke ptt?? bende tu sptt ye dh blaja, tp kitorg x blaja dulu.. so aku balaja la.. then ttb aku kene marah.. What The F.. nk blaja pun kene marah. ni ke attitude lctrr? ilmu ni luas... ttb aku rase limit plak kalo nk blaja.. pe2 pun, aku tau procedure tu berbanding2 kwn2 aku yg xpenah tgk pun camne nk wat bende tu.. hehe.. xpe2, i take it s chllge..

No comments:

Post a Comment

Sekitar majlis akad nikah dan kenduri kahwin

Alhamdullilah dengan sekali nafas aku telah selamat di ijabkabulkan dengan Isteriku Husna Bt Lutfi pukul 11 pagi pada 11 ogos...