Monday, September 14, 2009

so su** !!

kali ni berbicara mengenai politik dan islam..

ini dari sudut pendapat aku la..

dlm 1 organisasi spttnye bersatu.. hanya ada 1 jemaah je.. bukan 2 atau 3.. ini yg di namakn bersatu..or otherwise it is called "multiorganisation in organisation"..

zaman nabi muhammad dulu hanya ade 1 sahaja jemaah, dan umat islam ketika itu bersatu padu. ttp tidak selepas kweafatan nabi.. umat islam berpecah di mana setiap sahabat yg rapat dgn nabi ade pengikut nye ..

refleksnye adalah, kenapa pada zaman ini, perlu ada organisasi dlm organisasi lg? kumpulan dlm kumpulan. kumpulan ini menyatakan mereka memperjuangkan islam.. ttp kenapa dari belakang?dari kumpulan lain dlm organisasi itu? mereka ini adlah sebenar nye perosak agama yg mendakwa mereka memperjuangkan agama. jika mereka perjuang agama, mengapa dari belakng? tidak dari barisan depan.. apa yg dpt di lihat d cn adalah mereka gilakn kuasa.. rasa ingin kn kuasa menyebabkn wujud nye org2 seperti ini..

islam itu suci, murni. kenapa tidak di perjuangkan bersama.mengapa mesti di adakan di barisan belakang yg bermajoriti kn org2 dlm kumpulan itu sendiri. mengapa? jawapan yg mudah adalah supaya sebarang keputusan dlm organisasi itu dlm di jd kn majoriti.. jd kumpulan ini memanipulasi kn sebarang keputusan yg akan di buat..

jadikanlah kepimpinan Rasullullah itu sebagai contoh.. bagaimana cara bekerja dan bukan nye memecah belah kn lagi umat dgn mewujud kn kumpulan lain dlm oraganisasi itu.. sebagaimana umat nye sekarang ini yg konon nye perjuang agama dgn wujudkn kelompok baru..

so lu pk la sendiri..

2 comments:

  1. adeit..tamby..nape marah sgt ni..erm..aku sarankan ko bace buku cerita syabab la..erm..t aku hadiahkan eh..tggu tau..hehehe..relex..doa byk3..

    ReplyDelete
  2. ada intonasi marah ek.. hehe.. emo cket.. hahak.. aku cukup geram org yg extremist ni.. sbb tu la islam skrg ni x berkembang.. sbb ada org cam ni..

    ReplyDelete

Sekitar majlis akad nikah dan kenduri kahwin

Alhamdullilah dengan sekali nafas aku telah selamat di ijabkabulkan dengan Isteriku Husna Bt Lutfi pukul 11 pagi pada 11 ogos...