Wednesday, January 5, 2011

If u fail to plan, u plan to fail


Alhamdullillah, setelah usaha yg telah aku bagi all out last week mendapat hasil. mmg puas hati. tq Allah kerana memudahkan perjalanan research aku ini. sekarang jalan research aku otw. Dah boleh strt dan aku otw prepard utk print soalan dan buat cenderamata utk subjek :)
manusia sebenarnya fleksible, kita boleh bekomunikasi dan budi bicara utk sesuatu urusan.
jika kita sendiri yg tidak mahu bertanya dan sentiasa menyalahkan pihak lain, maka sampai bila2 xkan maju. utk mara kehadapan dari org lain, kita hendaklah sentiasa letakkan diri kita yg salah dulu. kekurangan itu kita yg kurang, bkn nya org lain. oleh sbb itu kita akan sentiasa terasa ingin perbaiki diri.
Muka aku yg tak malu ni sll berhadapan dgn benda yg org segan nk tanye walaupun tak salah pn disisi agama dan moral. tiap2 hari pergi ke HTAA tebal kan muka sampai bro yg jaga situ pun cam dh bosan(sbb aku byk tye n tgk muke aku hari2). di sini determination dalam membuat sesuatu perkara sgt2 la penting if u want to success. bak kata pepatah:
planning is 80% of succcess, 10% is luck,10% is implementation.
if x berjaya if dah plan, xpe. anggap x cukup usaha plan tu.. sbb plan spttnya ada plan a, plan b dan plan c.. if ade 1 plan hbs la.. sentiasa plan and follow if want to gain something that u target :) sekian.

3 comments:

Sekitar majlis akad nikah dan kenduri kahwin

Alhamdullilah dengan sekali nafas aku telah selamat di ijabkabulkan dengan Isteriku Husna Bt Lutfi pukul 11 pagi pada 11 ogos...