Tuesday, July 12, 2011

Penat..Rezeki..Cepat..Lambat.. Masa..


Entry kali ini adalah mengenai kelangsungan dalamhidup kita. aku la tu.

Masa: belajar dari sejarah dan pengalamn. hidup ini, bkn semua kita dpt pengalaman. kita mesti belajar dari sejarah. itulah yang membuatkan aku beraada di mana aku skrg. Alhamdullillah, berkat tunjuk ajar senior. dan amalan2 doa dan bersihkan hati membuatkan aku dpt ape yg di kejar.

rezeki: kesabaran perlu dalam menanti rezeki, di samping usaha yg telah di lakukan. bknnye kita hanya tawakkal dan mengharap rezeki turun dari langit. aku telah belajar dari senior2 bahawa pada masa2 terttentu kita perlu buat sesuatu keputusan. sbb itu lah pengalaman mereka dan baru aku perasan bahawa hikmah yg Allah suruh hormat org yg lagi tua, sbb pengalamn mereka itu. walaupun mereka tidak berjaya, tetapi nasihat2 mereka penting.

penat: bekejaran kesana sini nk setel kan application. tapi xpe, inilah usaha. kene tabah dan tidak boleh bersungut!! insyaAllah ada rezki di mana2. yang penting softskill ada. softskill pun kita kene pandai agak2, sbb kalo terlebih org akan menyampah..huhu.. sbb aku dh kene beb..

2 comments:

  1. Usaha untuk mencari rezeki itu perlu.. hehe... Semoga tabah menghadapi the next phase of ur life my fren! Gambbate!

    ReplyDelete
  2. hahha.. betul2 tu.. ko pun same.. gambatee!!

    ReplyDelete

Sekitar majlis akad nikah dan kenduri kahwin

Alhamdullilah dengan sekali nafas aku telah selamat di ijabkabulkan dengan Isteriku Husna Bt Lutfi pukul 11 pagi pada 11 ogos...