Saturday, June 22, 2013

Utk di kongsi sedikit bingkisan dari MRMC 2013


MRMC 2013 telah berlalu. Ia akan di adakan setiap 2 tahun. MRMC adalah congress peringkat kebangsaan yang beralngsung setiap 2 tahun. ini adalah kali ke3 ia dilangsungkan dan bermaksud usia congress ini adalah 6 tahun. Congress ini menghimpunkan mereka yang berlatar belakang embriologist, obs and gyn staff, dan mereka yang terlibat dalam bahagian pembiakan.


Bengkel pra congress di ppukm.

Di bengkel ini kami belajar mengenai ooctye frez techniq. tapi aku xberapa nak paham apa main point tapi apa yang di ajar adalah teknik penyimpanan oocytes yang berkualiti. Mereka yang hadir dalam 20 orang peserta yang terdiri dari pelbagai latar belakang. bengkel ini sangat bermanfaat bagi embryologist. bagi siapa yang mahu menambah pengetahuan adalah bagus hadir ke bengkel ini.

pengalaman bertemu dari spain, bincang mengenai kegilaan di spain
Di bengkel congress ini, mereka dari eropah ada membincangkan mengenai kegilaan mereka yang teknolgi yang berkembang sangat pesat dan laju. improvement demi improvement di negara euro terutama di spain mereka membenarkan etika . ''they are going nut'' itu yang di sebut oleh saintis tersebut.

Berbincang dengan Prof Smith mengenai research kami di ukm


Prof Smith adalah president di fertility di asia pasific jika aku tak silap. orang penting. kami ebrbincang mengenai research yang kami lakukan dan bagaimana cara untuk meningkatkan lagi mutu dan kualiti research yang kami lakukan sekarang.

Kesimpulan dari congress

jika di salah gunakan teknologi ini, mereka gelarkan ''play god'' kerana mungkin sedikit masa lagi di masa hadapan, pasangan dapat memilih apa ciri-ciri yang mereka mahukan

No comments:

Post a Comment

Sekitar majlis akad nikah dan kenduri kahwin

Alhamdullilah dengan sekali nafas aku telah selamat di ijabkabulkan dengan Isteriku Husna Bt Lutfi pukul 11 pagi pada 11 ogos...