Thursday, February 12, 2009

tired week ....




salam`





post aku kali ni adlah utk nurse je.. wokeh? yg lain nk bace pom buleh je.. no prob beb..
seperti yg nurse2 tau... kita mmg demand di pasaran kerja.. mmg betul..tapi lame2 akan tepi jgk.. tapi kene as a dgree nurse we have to think forward.. kene amik specilize atau pom critical care..





pe tu specialize?


ianya adalah bhgian yg special care... eg gerentology nurse, community nurse, anestathic nurse and so on.. byk lagi bidang2 die...so kita kene explore la cari ape yg sesuai ngn kita..


eg cam aku aku mnt bhgian A n E, OT nurse, CCU, ICU... so kene la target ... igt, kita kene move forward.. kita amat diperlu kn utk kritikal kos





jgn berpuas hati ngn ape yg dh ade.


maksud aku kt cn adlah jgn kita "cukup la nurse yg jage ward je.. xpening kepala, senang" kita kene sambung lagi blaja.. dgn pglmn dari klinical posting.. so, kuat kn smgt!!!!!





aku tgk kt internet, nursing di US sgt advance.. UK pun xleh lawan.. kt US ade mcm2 post utk nurse compare dgn UK sikit je.. so aku amat mggalakkn kwn2 aku utk merantau ke US utk kita mencuri ilmu di sane utk di aplikasi di malysia... eg di US forensic nurse, military nurse, anesthatic nurse, doctoral nurse and so on..

5 comments:

  1. hamzi sungguh bersemangat..bagus2.. semoga kte sume dapat mencapai apa yang kte idamkan ;) make peace no war baybeh~!

    ReplyDelete
  2. bagi email ko weh.. aku tak bole invite ko sbb perlu email laaaa..thx

    ReplyDelete
  3. yeah ganbatteneh meji kun! doctor heli is our aim yosh

    ReplyDelete
  4. semangat neh yang kite cari!

    syabas meji

    meji visit la blogku~~

    ReplyDelete
  5. hait..... smgt tu yg pntg!!! yoshhhhhhhhhhhhh!!

    ReplyDelete

Sekitar majlis akad nikah dan kenduri kahwin

Alhamdullilah dengan sekali nafas aku telah selamat di ijabkabulkan dengan Isteriku Husna Bt Lutfi pukul 11 pagi pada 11 ogos...